Att ha barn....del 2.


1 timme - 1 1/2 timme MAX - har jag sovit inatt. Tindra har inte alls varit pigg. Hon har hoppat upp och ner i sängen hela natten och sprungit runt runt i lägenheten. Vid halv 3 var jag uppe och gick ut med henne. Hon åt gräs och kräktes. Alldeles nyss var jag ute med henne, hon letade gräs, kräktes ingenting.
Jag mår så dåligt när hon mår dåligt, hon tittar med mig med sina trötta och sorgsna ögon och jag förstår inte...

Jag kommer ihåg när Tindra var valp, jag var stenhård med att få henne rumsren så fort som möjligt, och det innebar ju att i stort sett gå ut med henne varje gång hon hade sovit, och det var ju ganska ofta. 2-3 per natt. Jag jämförde det med att ha en bebis. Jag vet att jag inte ska säga så kanske, jag vill inte uppröra folk som faktiskt har små barn hemma, men Tindra är ju det närmaste ett barn jag har.

Hur ska jag kunna gå till jobbet? Får man stanna hemma för "vård av hund"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0