My eggs my eggs between my legs...


Jag känner ingen som konsumerar så mycket ägg som jag gör. Det är omeletter, kokta ägg, ägg i bakning, jag gör nog av med 30 ägg i veckan...ibland i alla fall.
Just nu äter jag en lite sen frulle, alltså "frunch", bestående av just en omelett, där jag tror att jag överdoserade den rivna osten en aning, men fan va gott det blev!! Jag körde även äggen i mixern i stället för att vispa med en gaffel, och det blev en fin och fluffig konsistens - I like it!

Annars då? Jo igår var jag hos A, vi kollade på film, åt godis och bullar och så sov jag över där. Hur mysigt som helst, ända tills mamma ringde i förmiddags. Haha, guuud va jag kände mig som en fjortis! Tindra hade sovit hos mamma och min plan var att ta en promenad upp till Sidsjön och hämta henne, men mamma hade andra planer. Hon skulle iväg och handla och tänkte att hon kunde lämna av Tindra då, så hon ringde och frågade om jag var hemma, men det var jag ju inte. Av någon anledning så tyckte jag att det var lite pinit att säga att jag inte var hemma (eftersom hon precis hade frågat vad jag gjorde och jag hade svarat att jag låg och drog mig lite i sängen, alltså inte i min säng). Hur som helst, mamma kom förbi och hämtade upp mig ca 40 minuter senare (eftersom A's lägenhet ligger i närheten av där mamma var just då) , och det kändes verkligen som när jag hade sovit över hos min kille för första gången och mamma kom och hämtade mig dagen efter. Hahaha! Så nu vet mamma att jag sover borta ibland, och även VART jag sover borta!

Nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra idag. Jag skulle verkligen behöva träna. Verkligen alltså. Men jag skulle verkligen behöva handla också. Givetvis skulle jag kunna göra båda, men just nu känner jag bara för att ligga på soffan ett tag...

Jag återkommer senare!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ohhh vem e den mystiske A :) Spänning i ditt liv Jessie, härligt de! Och gud så gott och soft det såg ut med påskägg och kaffe framför datorn en helt vanlig eftermiddag-no stress!

2009-04-11 @ 20:03:09
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi kan bilda en ägg-klubb, i det här hushållet överkonsumerar vi ägg för fulla muggar :-).

Roligt det där att din mamma fick hämta dig hos A!!!! :P Jag höll på att dö av skratt när jag läste det!

2009-04-12 @ 10:04:35
URL: http://hannasundberg.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0