I väntan på stan...

...så städar jag lite. Jag ska träffa Anna kl 16 (alltså nån gång mellan 16:15-16:30, haha, hon är alltid lite sen den där damen). Jag ställde fram en stor svart sopsäck, och på 5 minnuter blev den full! Nu måste jag snart gå ut och slänga den, annars börjar jag väl ångra att jag slängde vissa saker. I säcken ligger bland annat en ikea-kasse med gamla kläder som jag sorterade ut tidigare i veckan, en gammal fårskinnsfäll som Tindra har kräkts på (som jag har försökt att tvätta men som inte alls blev "som ny"), ett par gamla täckbyxor, 2 par stövlar (YES, jag måste shoppa nytt!!), ett par gamla sneakers, ett par "finskor" och så några skokartonger också.
Fan va skönt det är när en garderob nästan blev tom! Jag resonerar så här när det gäller att slänga saker: om jag inte har använt plagget/grejen på minst 4-6 månader (eller om jag inte ens visste att jag ägde plagget/grejen) så är det helt ok att kasta/skänka till UFF/Myrorna/Erikshjälpen.
Eller hur?

Varför denna plötsliga rensning?
Ut med det gamla och in med det nya kanske man skulle kunna säga.
Hint, hint.

Kommentarer
Postat av: Knuti

åhååå ;)

2009-08-18 @ 19:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0