Jag njuter.

God morgon!
Igår var verkligen en jättebra dag. Inget märkvärdigt hände egentligen, det var bara en riktigt bra och fin dag.
Jag har kommit fram till att jag mår som bäst när "små saker" flyter på som dom ska, utan några hinder på vägen. Det är ju oftast dom små sakerna som betyder något.

Till exempel: igår på kvällen så satt jag i soffan brevid A och njöt av att jag hade:
*varit vaken sedan kl 05:00 och ändå inte var cp-trött
*gjort lite mer på jobbet än att bara surfat
*åkt till pappa och bjudit honom på kladdkaka och inte blivit arg/irriterad/less en enda gång!!!
*dammtorkat och gjort fint i sovrummet och vardagsrummet
*tvättat
*lagat mat och fixat en matlåda tills idag
*världens bästa och finaste pojkvän brevid mig

Bara att jag inte höll på att somna i soffan vid fem på eftermiddagen var en stor bonus! Jag vet inte vart all energi kom ifrån, men jag tog till vara på den! När vi gick och la oss så sa jag till A:
"Gud va bra jag mår just nu. Den här känslan ska jag komma ihåg."
Sen somnade jag inom 5 minuter. Haha!

Nu sitter jag på jobbet och fryser rumpan av mig. Jag surfar runt på lite olika bloggar och jag märker att jag stör mig på folk som skriver saker på engelska. Jag vet att jag brukar skriva ord eller meningar på engelska, men när folk inte kan stava eller skriver fel rent grammatiskt så blir jag tokig. Speciellt svårt verkar folk ha med ordet "too".
Det gäller inte bara bloggar utan även Facebook. Någon kan skriva till exempel så här:
"Åh vad jag längtar ut till solen!!!" Och någon svarar "Me to!!".
Eller "Jag orkar inte mer, det här är to much!" Så klart ska det stå "too"!!!
Gaah, jag blir tokig på sånt!!!
Hahaha, nu säger jag så klart inte att jag är någon expert, det finns säkert stavfel och 1000 grammatiska fel i mina texter!
Varje gång jag ser någon som skriver "to" i stället för "too" vill jag leka fröken och ge en röd bock i kanten.
Jag gör det givetvis INTE men det skulle vara så kuuuul att göra det någon gång!!

Nu ska jag dricka lite varmt thé och hoppas att det värmer mig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0