Ny vecka!

Hej hej!
Måndag morgon.
Klockan är snart halv åtta och jag har redan varit uppe i två och en halv timme. Jag har alltså öppning denna vecka.
Helgen har varit bra, förutom att jag känner av en liten "släng" av urinvägsinfektion. Inte så skoj...
I fredags var vi igång hela dagen! Lunch hos mamma, en sväng till Birsta, sedan en spontantripp till Spikarna på Alnö där vi åt middag och sedan en kvällsglass på gravkullarna i Granlo dit vi brukar åka för att kasta boll med Tindra.
Lördagen började med kalas i brorsans stuga! Elina, min brorsdotter, fyllde 13 år och vi fick supergott fika! Tyvärr så stod ju regnet som spön i backen...men det var mysigt och roligt ändå! Efter kalaset så gjorde vi verkligen INGENTING resten av dagen förutom att äta god mat och chips och godis på kvällen!
Igår söndag började vi dagen med en löprunda runt Ryggis! Den bästa på hela veckan! Jag märkte stor skillnad, jag orkade mycket mer och blev inte trött lika fort som första rundan i måndags! Det är kul med framsteg! Efter joggen så blev det ytterligare en tur till Birsta, jag shoppade ett linne på MQ och A shoppade lite allt möjligt på Jack & Jones. När vi kom hem drog vi med oss Tindris ut på en promis i skogen på Södra berget och på kvällen bakade vi en kladdkaka och svullade framför en film.
En helt ok helg. Inget spektakulärt, men ändå mysigt! :-)

Den här veckan börjar A att jobba igen. Det innebär träning 2 ggr per dag, och i oktober sätter matcherna igår igen. Jag jobbar som vanligt, eller jag tror att det är nåt speciellt denna vecka, tror jag jobbar söndag, alltså bara ledig lördag. Måste kolla upp det!

Igår när vi var på Birsta city så såg jag en gammal pojkvän. Inte N utan en annan som jag nog aldrig ens har nämnt här i bloggen någon gång. Hur som helst, jag och A gick omkring och försökte komma överens om vart vi skulle fika, och så plötsligt ser jag honom (och hans tjej) några meter bort. Jag vet inte varför, men jag fick PANIK, så jag tvärvänder och blir helt svamlig och konstig och det var nog VÄLDIGT uppenbart för A att jag hade sett någon som jag inte ville träffa. Jag försökte att samla mig och sa att det inte alls var något, men det var FÖR uppenbart. Självklart berättade jag vad som hade "hänt" (alltså att jag hade SETT ett gammalt ex) och att jag inte orkade med hela "Men heeej, va längesen"-grejen, så jag hade försökt att få exet att inte se mig, hahaha...
Oh well....nu så här i efterhand fick jag lite dåligt samvete. Tänk om han gjorde samma sak? Va hemskt om någon skulle se mig och tänka "nej, inte HON - spring!!!" och tvärvända! Hahaha!

Nu ska jag ta mig en liten kopp choklad och en bulle som söta Vicky hade lämnat till mig! :-) Bra fika så här på morgonen va? Men jag har faktiskt ätit en bra frulle! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0