Deppväder!

Jag klickade hem ögonskuggorna igår, men inte läppglansen, någon måtta får det väl vara.

Alltså, undra hur länge detta PISSväder tänker fortsätta? Jag har faktiskt väldigt svårt att se ljuset i denna dimmiga, gråa och blöta tunnel som vi har gått omkring i under i stort sett hela hösten.
Det gör mig faktiskt lite deppig. Jag har svårt att hitta energi och motivation. Ingenting är roligt. Jo visst, inte ALLT är trist, men vardagen är trist.

Hur som helst. Jag ska snart gå till jobbet, och fick en liten tanke i huvudet precis och var tvungen att skriva ner den.
Hur kommer det sig att människor (givetvis INTE alla) är dåliga på att ge komplimanger, eller bara allmänt berätta för en annan människa att man tycker att den är bra?
Det är så mycket enklare att trycka ner människor eller fokusera på sånt som är dåligt.
Why?
Det var bara en tanke, inget speciellt har hänt eller så, men visst är det ganska sant?

UPDATE.
Alltså, om jag skulle skriva 3-4 deppiga inlägg i rad så skulle jag garanterat få höra att jag borde rycka upp mig, att jag klagar "jämt", att jag "aldrig" är nöjd och så vidare. Anonyma kommentarer så klart.
Skulle jag däremot skriva 3-4 superpositiva inlägg då skulle ingen skriva något.
Why?

Kommentarer
Postat av: Knuti

Jaaaaa, de måste ju vara någon/några som mår så dåligt och måste klanka ner på någon annan (även anonymt, mesar) för att må bättre. Inte riktigt helt rätt sätt, men dom vet säkert inte bättre!! Jag håller helt med dig också, fan va trist de här vädret är i längden!!!!! :P

2009-12-10 @ 16:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0