Saffran!

Hello!
Idag bakade jag den i särklass godaste saffranskakan EVER!
Jag brukar ofta baka Leilas recept, och gjorde det förra veckan men blev lite missnöjd med hennes recept på Saffranskaka. Så jag googlade lite, och hittade ett recept med mycket mer smör i (200 g i stället för hennes ynkliga 50 g), och JESUS vad gott det blev!!! Jag tog med mig den ljumma kakan till personalmötet idag (till Adams stora besvikelse), och den fick väldigt högt betyg!
Receptet hittar ni
HÄR!

På tal om saffran. Förra julen fick jag lite saffran av min syster som hade blivit över på hennes jobb. Eller "lite" är fel ord. MASSA snarare! jag fick 40 gram saffran!!!! Fatta?! 4 st askar med 10 gram i varje! Det är ju ett värde på 2632 :- (om man räknar på dagspriset som är 32,90:- för 0,5 gram). Helt sjukt ju!!!! Nu var det ju i och för sig så att datumet hade gått ut, men det är ju liksom en torkad krydda som inte blir dålig i första taget! :-)

Ikväll är jag på jobbet, det har faktiskt varit fullt upp förutom nu den sista timmen. Segt segt segt!
Men snart ska jag gå hem, och då tar jag faktiskt med mig resterna av kakan, så att även Adam får njuta lite av den!


Kommentarer
Postat av: Chris Andersson Karinsdotter

OJ! Med så många saffrans paket kan du nästan skänka lite till bättre behövande ;) (studenter typ) hihi. eller varför inte kakan????!!! DEN skulle JAG behöva. smaskens!

2009-12-03 @ 23:52:04
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0