Tyskar tyskar....

Hello!

Jag är som sagt hemma nu efter en väldigt skön vecka på Mallorca med min älskade!
Allt har varit jättebra, men det var inte riktigt som vi hade förväntat oss, men det behöver ju inte betyda att vi är missnöjda på något sätt för det! :-)
Vi bodde på ett ställe som heter El Arenal som ligger ca 30 minuter med lokalbuss väster om Palma. Arenal skulle kunna beskrivas som ett litet "mini-tyskland" då ca 70% av alla turister där var tyskar ( resterande 30% var spanjorer och engelskmän och så några ynka % skandinaver). Det var tyska människor, tyska butiker, tyska restauranger, tyska hotell och tyska biluthyrare vart man än tittade. Texter på skyltar var alltid på spanska (så klart) följt av tyska och SEDAN engelska. Haha!
Vi bodde på Hotel Palma Bay, som är ett all-inclusive hotell, och både jag och Adam hade känslan av att all-inclusive skulle vara lite "lyx", men så var det inte riktigt. Visst, all mat och all dryck (och hur mycket man ville äta och dricka av det) ingick, men det var väldigt mycket "skolmatsal" över det hela. Själva restaurangen låg en trappa ner i byggnaden (källar-feeling), och det var en stor buffé uppdukad vid varje måltid. Men det var så mycket folk, och det var så mycket liv och rörelse (läs hög volym) så att sitta ner och äta en fin, romantiskt middag var liksom inte ett alternativ. Maten bestod av lite olika rätter, men allt var väldigt tysk-inspirerat. Det var alltid god mat, men kvalitén på maten kanske inte var den bästa, och så just känslan av att stå och köa (med folk som inte fattar att man SKA köa) och hetsen att försöka hitta ett ledigt bord drog ner det allmänna betyget lite tyvärr.
Vi bodde i ett fint och fräscht litet rumt, och själva hotellområdet var också jättefint, så där ska vi verkligen inte klaga!

Ca 400 meter nedanför vårat hotell låg stranden som var UNDERBAR! Jättefin sand och jättefint, klart turkost medelhavsvatten. Synd bara att alla dessa tyskar (nu snackar vi stora gäng med ständigt öldrickande ungdomar) ockupperade stranden hela tiden.... Tyskar, tyskar, everywhere tyskar....

På onsdagkväll åkte vi in till Palma en sväng. Vi kollade läget, knäppte lite kort och åkte hem. Vi var lite trötta och sega eftersom det var så sjuuuukt varmt. För att uppskatta Palma (som verkar vara en jättefin stad) så måste man nog kanske planera lite bättre än vad vi gjorde...haha, dåligt av oss! :-)

På torsdagen åkte vi på en båttur som var helt underbar! Vi åkte först buss till Palma och sedan åkte vi en katamaran ut på havet och snorklade, badade och solade! Vi åt lunch på båten mitt ute i havet! Sååååå nice!!!! Det var en helt underbar dag, lugn och skön, borta från stojjet på hotellet.

Annars har vi inte gjort så mycket mer än att sola, bada, läst böcker, pussats, ätit, druckit och bara tagit hand om varandra och njutit av att vara borta från vardagen i Sundsvall. Precis som man ska göra på semestern!

Nu ska jag ta och fräsha till mig lite, det är nämligen "Birsta-väder" här i Sundsvall idag, och jag och hjärtat ska åka ut och kika lite!
Just ja! Jag ska tipsa om två OTROLIGT bra böcker senare! Böcker som får en att både skratta rakt ut och även fälla några tårar. Men det gör jag senare! :-)


Hej då!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Jessica! El Arenal, vet precis vad du menar för vi bodde ju bara ett par 100 m därifrån så vi brukade strosa igenom där på kvällarna och hela strandpromenaden är ju anpassat efter tyskar! Vi var för övrigt de enda svenskarna på vårt hotell. Och denna bild där du sitter är ju tagen utanför La Seu-katedralen så där har jag också suttit :) Läser även att Yezzica fått sin bebbe nu, hälsa så mkt från mig!!! =) Och så vill jag se bild på de nya jeansen ;) Må gott!

2009-07-09 @ 12:26:33
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0