Spara eller slösa...

Åh vilken trist vecka detta är.... Veckan efter underbara Mallorca, och veckan innan jag börjar jobba igen. Vädret suger. Min lilla solbränna är typ borta. Jag hittar inte någon motivation till något. Det enda jag skulle vilja göra är att tröst-shoppa.
Igår såg jag ett par baggy jeans i en butik i stan. Jag har länge varit ute efter ett par såna, eftersom dom skulle kunna vara ett snyggare alternativ till mjukisbyxor. Jag har provat flera på bland annat Vero Moda, men har inte riktigt gillat dom som finns där.
Jag provade aldrig jeansen igår. Why, you might ask, jorå prislappen baby. Prislappen. 999:-.
Jag brukar aldrig lägga så mycket pengar på ett klädesplagg, jag är en riktig HM-tjej som tycker att 398:- är precis lagom för ett par jeans. Men jag vill verkligen ha ett par såna jeans. Jag funderar starkt på att gå in till stan och prova dom. Sitter dom som ett smäck så är det ju egentligen inget att fundera på. Jag kommer med all säkerhet att typ BO i dom om jag köper dom. Men tusen spänn......fatta vad mycket man skulle kunna handla på HM för tusen spänn.
Att jag sedan har en pojkvän som är bäst i världen på att spara pengar gör inte saken roligare, jag är nog sämst i världen på att spara pengar...

Ååååh vilket dilemma.....

Idag har jag och Adam en städardag. Han hemma hos sig och jag hemma hos mig. Jag har dammsugit och dammtorkat, och klockan 15 har jag tvättstuga. Känner jag mig själv så kommer jag att gå in till stan innan dess...
Grejen är att jag behöver lite mer nya saker också, så det är därför det tar emot så jäkla mycket att eventuellt köpa ett par jeans för tusen spänn. Jag behöver uppdatera min bh-front. Jag behöver minst ett par nya "vardagsskor". Jag behöver det och det och det och det..... SUCK!

Jaja, jag går nog in till stan och hoppas på att jeansen är fula och i helt fel modell helt enkelt. Det skulle vara allra bäst.

Just ja!!! Jag ska köpa en liten present också! :-)
Min vän Jessica blev mamma inatt till en liten babygirl! Välkommen till världen Maya!! :-)
Det blir nog en liten bebisoutfit från HM, dom har ju sååååå söta bebiskäder!! Mamma Jessica kanske också får en liten present! ;-)

Nu gör jag ett ryck, jag uppdaterar senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0