Why oh why?

Jobbigt som FAN var det att kliva upp idag. A låg där så varm och skön, och jag var tvungen att gå till jobbet. Pissjobb.
Det ser till och med ut att bli rätt fint väder idag, typiskt när man måste vara inne till kl 15.

Vi åt Thai igår, vi har verkligen blivit stammisar på en liten thaikiosk (Cherrywoken på Sveavägen). Dom har den godaste thaimaten jag någonsin har ätit utanför Thailand! GRYMT gott!

Hur som helst, igår så skrev jag ju att jag hittade en glasbit i min Cola light, och jag mailade faktiskt Coca Colas kundtjänst igår. Så här skrev jag:

"Hejsan!

Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, men jag ville bara påpeka att jag nyss drack en burk Cola light och märkte plötsligt något vasst i munnen.
Det visade sig vara en lite glasbit på ca 0.5-1 cm.

Detta var ju ganska chockerande och oväntat.

Nåja, jag ville bara säga till.
Vänliga hälsningar,
Jessica Jonsson."

Inget speciellt, bara fakta egentligen liksom. Senare på eftermiddagen kom detta svar:

Hej Jessica!

Tack för att du hör av dig till oss!

Jag tycker det är väldigt tråkigt att du fått en produkt som inte motsvarat förväntad kvalitet. För att vi ska kunna ge dig ett rättvist svar och hjälpa dig på bästa sätt, behöver vi få in produkten för att göra en fullständig analys. Svara gärna på detta mail och bekräfta om förpackningen med innehåll finns kvar samt nedan information så att vi i så fall kan skicka ett förfrankerat papprör till dig med en steril PET- flaska i.  Du tömmer över drycken från din burk samt föremålet i PET-flaskan och ställer ner PET-flaskan med dess innehåll samt den tomma förpackningen i röret och skickar detta till oss.

När sedan produkten kommer in till oss gör vårt labratorium en analys och meddelar oss.  Därefter hör vi på Konsumentkontakt av oss till dig med analyssvaret samt med en värdecheck som ersättning för din tråkiga upplevelse

Var vänlig och återkom med:
- Adress
- Telefonnummer dagtid.

Vi behöver även information om produkten:
-  Bästföredatum och det klockslag som står därefter.


Med vänliga hälsningar / Best regards
Konsumentkontakt
Coca Cola Sverige AB

Alltså, detta kommer att bli intressant. En "värdecheck" liksom. Det lär ju inte vara 1 miljon direkt (som man säkert hade kunnat få i USA), utan snarare ett presentkort på ett 6-pack 33cl-burkar eller nåt, haha!
Jag kommer givetvis att skriva om detta senare, let you know how it goes liksom :-)

Nu ska jag hälla upp lite kaffe och läsa lite ur min bok som jag har med mig.
Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0