Lilla pappa.

Det skrämmer mig att min pappa har blivit så gammal. Han är så liten och grå, och han går så sakta.
Min pappa har alldeles nyss flyttat (han och hans "tant" har separerat), och han bor ensam i en lägenhet på Haga nu. Äntligen har han fått till det hemma hos sig, men när jag kom dit och såg att det bara stod en liten ask med leverpastej och en liter fil i kylen så blev jag lite orolig och "mammig", så jag åkte och handlade åt honom, och hämtade hans mobil som hade varit på lagning. Jag frågade vad han ville ha hemma, och han rabblade upp några saker som nu finns i hans kyl. Den är långt ifrån full, men det kändes ändå bra att hjälpa honom lite. Ibland känns det som att jag måste ryta till åt honom för att han ska förstå. Jag sa "men PAPPA, det är ju helt TOMT i din kyl!!!", och då insåg han att han kanske måste fylla på lite.
Medan jag var och handlade så var han hemma med Tindra som fick stanna kvar hos "morfar". Han älskar verkligen henne, och hon honom! 
Jag hjälpte även pappa att hänga upp lite gardiner, så nu klappar jag mig själv på axeln och säger "duktig dotter"!

Jag hann även med att köpa två tunikor/långa linnen på Gina Tricot som blir toppen till Mallis, för här kommer jag ju fasen ALDRIG att kunna använda några sommarkläder känns det som!!!! ÅÅÅÅÅÅH så less jag är på vädret nuuuu!!!!!

Nu ska jag vila en liten stund, ikväll väntar mys på hög nivå och Sagan om ringen-maraton (jag har sett så himla lite filmer, Adam blir tokig på mig ibland, så nu har vi börjat titta på lite filmer som man MÅSTE ha sett, bland andra Sagan om ringen filmerna, och förra veckan hade vi Al Pacino-tema och tittade på Scarface och alla Gudfadern-filmerna, som jag heller aldrig har sett).

Så, tjing så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0