Jag älskar dig Jessica...

Tänk att tre små ord kan ha så stor betydelse.... :-)

Idag är det söndag, och det har varit dålig uppdatering i helgen. Det beror helt och hållet på vädret. Nu är det verkligen sommar!!! Igår var jag och Adam ute i stort sett hela dagen, först tog vi en promenad genom stan och köpte glass nere i hamnen, sen njöt vi av solen på hans lilla altan på eftermiddagen och senare på kvällen åt vi middag i form av McDonalds uppe på Norra berget, på muren där nedanför tornet. Vi satt där länge och väl och pratade och hade hur mysigt som helst.... Vilken underbar dag vi hade! Idag är jag tvungen att jobba, och det kommer att bli närmare 30 grader varmt ute. Är jag less? Ja. Är det svalt och skönt inne på jobbet? Ja.
Det är typ det enda som är bra med denna dag. Den började inte så bra heller. En total missräkning från min sida gjorde att jag och Adam fick dela på en omelett eftersom jag totalt glömt bort att handla ägg och hade bara 3 st hemma. Sen var det en massa andra småsaker som gick snett också, att morgonrutinerna blir fel är jobbigt tycker jag, jag kanske inbillar mig, men det känns verkligen som att flera andra saker går åt skogen bara för att det första jag gjorde när jag klev upp blev fel. Jaja.

Jag har ett mål med dagen och det är att försöka hitta en bra resa till inte ett allt för högt pris i slutet av juni. Det är så himla svårt tycker jag. Vi har lite svårt att bestämma hur vi ska göra, detta är alternativen:

1. Boka en resa NU, som kostar lite mer än vad vi tycker är lämpligt, men på så sätt veta att vi har en resa och kan planera därefter.
2. Ha is i magen och chansa på en sista minuten som kan bli billig. Med betoning på "kan". Vädret kan ju vara pissdåligt i Sverige, och då är det ju högtryck på resor till Medelhavet, och på så sätt blir resorna inte så mycket billigare.

Hmm...what to do? Jag lutar lite åt ettan, och jag tror att Adam gör det också, men det skulle ju kännas så surt att boka en resa för 6-7 lax, och sedan se att vi kunde komma iväg för 3-4 tusen. Men sånt kan man ju aldrig veta i förhand. Fasen också!!

Jaja, jag återkommer säkert senare under dagen. Detta kommer att bli en lååååång dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0