On/off.

Jag tror att jag kan ha hittat min off-knapp. Jag har i vissa lägen med vissa personer (oftast pappa) väldigt svårt att bara knipa igen käften. Oftast låter våra samtal så här:

Pappa: hälsar med normalt tonläge.
Jag: hälsar med normalt tonläge.
Pappa och jag: småpratar i normalt tonläge.
Jag: frågar något i normalt tonläge.
Pappa: skriker hysteriskt tillbaka.
Jag: skriker ännu mer hýsteriskt tillbaka.

Idag har jag efter samråd med min kära syster hittat min off-knapp. Pappa körde sitt vanliga "race". Jag svarade lugnt med "mm..", "ja" och "ok". Jag stängde av helt enkelt. Kanske var det bara tillfälligt för idag, kanske har jag hittat den för alltid.

Alltså, vissa personer kan verkligen få fram mitt temperament. Pappa är en av dom. Kanske för att jag har just hans temperament...?

Kommentarer
Postat av: Madde

Way to go Sis :-)

2009-05-28 @ 21:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0