110 spänn för en biobiljett!?!

Seriöst! 220:- för två personer att gå på bio. Nu låter jag kanske som en kärring, men det är ju skandalöst dyrt!! Inte undra på att folk laddar hem filmer i stället!
Jag och Adam ska ha datenight, och ska alltså gå på bio. Vi ska se "Flickan som lekte med elden" har jag bestämt. Han får bestämma vad vi ska äta till middag! :-)

Jag har jobbhelg den här helgen, och det känns lite typiskt eftersom Adam är ledig, och när DET händer igen har jag ingen aning om. Men det är bara att gilla läget, ibland blir det så helt enkelt.

Gah..för ca en timme sedan fick jag ringa efter en ambulans. Detta är andra gången jag får ringa 112 då jag jobbar helg (alltså också helt ensam). En äldre herre ramlade ihop inne i gymmet, och tack och lov så fanns det några hjälpsamma själar som tog hand om honom under tiden vi väntade på ambulansen, som för övrigt tog väldigt lång tid på sig att komma hit. Adam som var här när detta hände sa senare att om något skulle hända oss så skulle vi INTE ringa ambulansen om man var tvungen att vänta så där länge.... Hur som helst, det är alltid lika jobbigt när något sådant händer, jag har noll koll och känner mig otroligt bortkommen.
Men, mannen fick till slut den hjälp han behövde, och jag hoppas verkligen att det inte var något allvarligt.

Nu ska jag äta en chokladboll och dricka lite kaffe! Det är ju faktiskt lördag! :-)

Kommentarer
Postat av: P

Jag undrar bara hur Adam menade, ska ni inte kontakta sjukhus alls, el ska ni köra dit själva, eller hur menade han? En liten fundering bara :)

2009-10-18 @ 20:21:27
Postat av: Jessan

Han menade att vi skulle köra själva, och självklart så skämtade han.

2009-10-19 @ 06:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0