Ibland överraskar jag mig själv.

Nu till exempel. Vilken annan människa kliver medvetet upp kl 8 på en söndagmorgon? Jag gör det för att testa en sak. Alltså, om jag kliver upp tidigt, borde jag bli trött tidigt ikväll, och det i sin tur är ju jättebra eftersom jag ska upp jättetidigt imorgon och på tisdag. Vi får se om det är värt att offra söndagens sovmorgon i fortsättningen också.

Det är ganska skönt. Bara ljudet från tangenterna på datorn och Tindras små tassar hörs. Jag har bryggt lite kaffe och tänt 2 ljus, jag har det med andra ord lite mysigt så här på morgonkvisten. Egentligen är det ju inte så farligt tidigt just idag, klockan är ju "egentligen" snart halv tio. Nästa helg kanske blir tuffare.

I fredags var jag hos frisören och bättrade på min färg i håret. Helt ärligt så ser man som vanligt ingen större skillnad. Utväxten är borta och några fler slingor, thats it. 1200 spänn varsågod. Haha, varje gång så stör jag mig på priset, men jag är ju faktiskt nöjd med resultatet, så jag kanske ska vara tyst. Det hade ju varit mycket värre om jag hade betalat så mycket och varit totalt missnöjd. Faktum är att jag aldrig har varit så nöjd med färgen på mitt hår, jag tycker att det är skitsnyggt! Inte för mörkt (jag brukar ju nästan ha svart hår), och slingorna är lite mer kalla i nyansen (tidigare har mina slingor varit mer "guldiga" i tonen). Jag ÄLSKAR mitt hår, och nu när jag tänker på det så så är mitt hår värt alla pengar jag lägger på det! Hahaha!
En sista hårgrej nu, igår köpte jag det nya "billiga" salongshampot med tillhörande balsam som flitigt visas på tv nu. Jag menar alltså detta:



ICA Maxi hade ett erbjudande, om man köpte shampot så fick man balsam på köpet. 89:- för 2 stycken 900 ml flaskor! Skitbilligt ju! Och faktiskt - mitt hår är jättemjukt, blankt och inte alls statiskt (som det har varit i 2-3 veckor nu)! Jag är supernöjd! Jag ska nog köpa en uppsättning till medan det är billigt! :-)

Nu ska jag svepa mitt kaffe, nu är tystnaden över, A har klivit upp och tv'n är igång.
Ha en trevlig söndag! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0