Aningen trött.

God morgon eller?
Nja.

Tydligen så har vi en ny regel hemma. Regeln heter nåt i stil med "Tindra ska sova i sin egen säng". Det funkar inte så bra, varken för Tindra eller mig. Jag har i 3 års tid låtit Tindra sova i sängen, hon trivs med det och jag gör ju också det, men A tycker att det blir lite trångt, då Tindra har en förmåga att krypa tätt, tätt intill kroppen. Så inatt skulle vi tydligen köra stenhårt på att hon INTE skulle sova i sängen. Det börjar bra, Tindra sover i soffan, hon flyttar sig senare till sin säng, men runt ett halv två så vill hon inte vara ensam längre. Hon tassar fram till min sida av sängen, står där och gnyr ett tag. När hon märker att det inte lönar sig så tassar hon över till A's sida. Gnyr en stund. Ingen lycka där heller. Så då provar hon min sida igen. Ingen lycka. A's sida, ingen lycka.
Så där håller hon på tills jag får nog och ryter till henne att gå och lägga sig (inget jag VILL göra). Då lugnar hon sig en stund och somnar till slut under sängen tror jag. En timme senare är allt igång igen. Jag ryter, hon somnar, och efter en timme är allt igång IGEN.
A sover så klart genom allt detta, och vips ringer min väckarklocka.
Klockan är 05:00 och det är dags för mig att kliva upp.

Det är klart hon ska sova i sängen. För då sover både hon och jag bra.
A är nykomling, han får anpassa sig, haha!

Jaja.
Jag jobbar till 15, och efter det ska jag hjälpa A att städa lite i hans lägenhet.
Ikväll ska jag spela basket igen, det kommer att bli fett najs.
Haha, jag hoppas att ni fattar att jag dummar mig när jag skriver "fett najs".

Nu ska jag ta lite kaffe tror jag. Äckligt Selectakaffe.
Hej på en stund
.

Kommentarer
Postat av: andrea

tööönt..

2009-09-08 @ 17:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0