Good morning sunshine!

Hej hopp!
Ännu en tidig morgon! Tidigare har jag ju börjat jobba kl 8:00 på tisdagar, men efter en liten ändring i schemat så jobbar jag nu tiiiiidigt både måndagar och tisdagar, och börjar alltså 6:15.
Jobbigt? Ja.
Skönt att gå hem 14:45? Ja.

Igår hade jag basketträning! Kul som vanligt, och jag blev helt slut som vanligt. Jag har verkligen ingen bra kondis alls. Jag är lite besviken, för det verkar vara ett nytt upplägg på våra träningar. Tidigare har det varit följande upplägg: vi är ett blandat gäng (några äldre än mig, några yngre än mig) som kommer dit, vi värmer upp och sedan spelar vi halvplan resten av tiden. Skitkul om ni frågar mig. Totalt oseriöst och väldigt roligt - precis det jag vill ha ut av MIN tid på måndagkvällarna. Igår kom jag dit. Det var betydligt fler yngre än äldre där, och nu dessutom två tränare som sa vad vi skulle göra. Jag gillade det inte av två anledningar.
1. att ha två killar där som säger åt oss vad vi ska göra var inte riktigt min grej.
2. att ha så många yngre tjejer där (med betydligt bättre kondis, och lite högre ambitioner än att spela "tantbasket") var inte heller riktigt min grej.
Det visade sig att vi ska få en ny tid också, med start nästa vecka är det tisdagar som gäller, vilket funkar alla gånger A inte har hemmamatch (hans matcher är alltid på tisdagar och fredagar).

Hur som helst, det var roligt att lira lite, mindre roligt att känna sig "gammal", men det är ändå något jag kommer att fortsätta göra en gång i veckan. Ikväll ska jag nog gå på Bodystep tror jag. Det är ett roligt och svettigt pass!

NU ska jag dricka lite kaffe och läsa tidningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0