Man blir ju mörkrädd...

...eller så är man (jag) bara gammal.
Jag sitter och läser lite bloggar (ska lista dom jag läser regelbundet vid senare tillfälle), och det händer ganska ofta att jag glider in på andra bloggar som ligger länkade i någon av mina favvobloggar.
Hur som helst. Jag gillar att läsa - och framför allt titta på bilder - i så kallade "modebloggar", "Stureplansbloggar" och "fjortisbloggar", bara för att det är så långt ifrån mitt eget liv som möjligt. Unga blonda tjejer med putläppar. Alla ser likadana ut. Alla är lika uppkäftiga och kaxiga. Många bilder anspelar på sex på ett eller annat sätt. Alla skriker efter uppmärksamhet och bekräftelse. Jag kan ärligt talat inte förklara varför jag "läser" dessa bloggar. Kanske för att få ett litet skratt, eller kanske för att jag alltid känner "gud vad vettig JAG är", haha!
Kolla här (detta är inte dom jag följer regelbundet, men lite då och då):

http://kissies.se/
http://amandavardet.blogg.se/
http://blogg.stureplan.se/hibbs/
http://blogg.stureplan.se/rebecca/

De två första ska dock inte jämföras med de två sista. De två sista skriver faktiskt ganska vettiga saker ibland, men håret, läpparna, attityden och allt det där är lika (tycker JAG alltså). Jag kan på fullaste allvar inte fatta vad den där "Kissie" eller Amanda håller på med??!! Guuud alltså!! Det har hänt något med "dagens ungdom". Jag var verkligen inte så där, och hade inga tjejkompisar som betedde sig så där. Livet och världen ser ju totalt annorlunda ut nu än vad den gjorde för 14-15 år sedan när det gäller datorer och mobiler. Nu kan man alltid vara uppkopplad, man kan alltid fota sig själv och lägga ut bilder på sig själv och man får alltid på så sätt uppmärksamhet.  Det måste ju vara det det handlar om? Eller? Behovet av uppmärksamhet. Stora "bloggerskor" har ju tiotusentals läsare varje dag som följer minsta lilla grej dom skriver och gör. Kommenterar hur dom ser ut, ovasett om det är snyggt eller mindre snyggt.
Jag undrar vad deras föräldrar tycker. Gillar dom att deras dotter (även fast dom är vuxna och får bete sig precis hur som helst) visar halva brösten, slickar sig om läpparna och ser allmänt kåt ut? Blir dom stolta då tro? Jag skulle inte gilla det, oavsett om min dotter var 15 eller 25. Men det är ju jag och min åsikt.

Nu till anledningen till detta långa utlägg. Nu har jag hittat en blogg som skrivs av en kille som är liiiika "far out there" som tjejerna. Stylad till max, och med förstorade läppar.
Hjälp!
http://rahlenfeldt.blogg.se/

Ha en fin dag!
/Jessica, 31, brunett, normala läppar och ett liiiiitet behov av uppmärksamhet! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0