Svull.

God morgon!
Jag sitter på jobbet och mår lite lätt illa. Den här helgen känns som att den går till historen under namnet "Helgen då jag svullade lite FÖR mycket". Jag har ätit pissdåligt och nästan bara druckit läsk (typ två glas vatten under hela helgen). Det har varit godis, chips, banankolapaj, cupcakes, pizza, vin, läsk... (det känns som att jag är med i "Du är vad du äter" och programledaren rabblar upp allt man har ätit under en helg).  En sak är säker. Socker gör mig hungrig. Helt sjukt var det. Igår så började jag dagen med brunch på Charm. Jag åt ganska mycket, men inte överdrivet, eftersom jag 2 timmar senare skulle bjuda på födelsedagsfika och gärna ville vara sugen på det. Vi fikade och efter det var jag verkligen MÄTT, men en och en halv timme senare började jag känna ett sug i magen igen, vilket var helt sjukt, för egentligen var jag ju inte hungrig! Så, Adam fixade pizza till middag. FAN alltså, nu blir det skärpning! Usch, jag mår nästan lite illa när jag tänker på allt som slank ner i helgen... BLÄ!

Hörrni, jag måste få ventilera mig lite. Jag är ett Facebook-freak, I can't help it. Jag gillar FB helt klart, jag tycker att det är kul att läsa andras statusuppdateringar och kolla på bilder och så vidare, men ibland kommer det upp saker som faktiskt kan göra mig ledsen. Även fast jag vet till 100% att det aldrig ens är meningen att överhuvudtaget skapa den reaktionen. Man läser om vad "vänner" (och jag skriver "vänner" för jag har 182 st "vänner" på FB, men i själva verket så är det ca 170 bekanta), har gjort i helgen, skrattar åt kommentarer, och så kanske det finns en kommentar, 1 ynka liten kommentar, som gör att man känner sig som 8 år och utanför i skolan, då alla lekte med varandra och jag inte fick vara med (nu var det inte riktigt så min barndom var, jag var inte mobbad eller utanför, men alla kan nog känna igen sig i att vara - eller åtminstånde KÄNNA sig - utanför någon gång). En liten grej som får mig att få ont i magen, men som verkligen inte är menat så från den som skrev det.
Allt handlar ju om hur jag låter mig själv bli påverkad, och jag blir alltid FÖR påverkad.
I can't help it.

Nu måste jag jobba lite.


Kommentarer
Postat av: vickan

Grattis i efterskott!!! kram

2010-04-19 @ 15:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0