Grattis till mig!

Det blev en tur till pappa idag. Bråket från i förra veckan var som bortblåst, skönt men samtidigt lite konstigt.
Hur som helst, vi åkte till Birsta för att handla i vanlig ordning, men idag när vi kom in på Coop så hade jag och pappa denna konversation:

P: -Tjommis, här. Gå till IKEA och köp ett presentkort för 500 kronor.
J: -Eh va?
P: -Ja? Eller vill du ha något annat?
(då fattar jag att det är min födelsedagspresent vi pratar om)
J: -Nä det är ok, men jag går till Birsta City och köper ett "superpresentkort" där i stället, är det ok?
P: -Jamen självklart. Jag väntar här när jag har handlat färdigt.

Så, gick jag iväg och köpte en födelsedagspresent till mig själv från pappa. Typiskt pappa.
Men kul, jag klagar absolut inte. Det har ju varit värre. Vad sägs om att få totalt 3 olika dammsugare?
Eller min syster tar nog ändå priset. Hon fick en gång en utbränd kopia av ett uppslagsverk på cd-rom när hon inte ens hade en dator hemma (detta var ett antal år sedan). Pappa hade försvarat sig med "jamen du har ju dator på jobbet?". Pappa hade tydligen inte hört talas om internet....

Jaja.

P.S Madde, jag ska till frissan på FREDAG! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0