Jessan bakar!

Nu ska jag visa något som förhoppningsvis blir riktigt smaskigt! Jag hittade detta recept på en matblogg och var tvungen att testa, så från en blogg till en annan, här kommer den:

Bananakolapaj!

Börja med att lägga en burk med sötad, kondenserad mjölk i en kastrull, täck med vatten och låt det koka i 2 timmar (burken ska vara täckt med vatten hela tiden, annars kan den explodera tydligen, så jag fyllde på med vatten lite då och då).


Mixa ett paket med Digestivekex och blanda med 150g smält smör och tryck ut i en rund form.
Ställ in den i kylen medan burken kokar.


Två timmar är en lång tid, så hitta något att göra under tiden, mys med din hund om du har någon. Här poserar Tindra med en blomma på köksbordet.


NU har det gått 2 timmar och efter att ha låtit burken svalna under kallt vatten så ser innehållet nu ut så här, en krämig, seg och härlig kolasås! Coolt va?


Fördela kolasåsen över pajskalet och skiva 2 bananer och lägg ovanpå.


Mixa 2 Dubbeldaim...


...och strö hälften över bananerna...


...och resten ovanpå ett lager med vispad grädde!


Nu står den och gottar till sig i kylen ett tag, och jag LÄNGTAR efter att få smaka denna paj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0