Nja, inte riktigt min grej.

Hello!
Påsken har kommit och gått, och jag sitter på jobbet. Jag jobbar denna annandag påsk, och jag är nog inte ensam om att tycka att det känns som en söndag.
Dagen började inte så bra (på jobbet alltså), alltså det här med att svara "jag vet inte" på ganska simpla frågor, är inte riktigt min grej. Jag tycker inte om att inte ha koll, och att inte kunna ge bra svar är fan inte kul. Det känns så oproffsigt och amatörmässigt, och det är inte jag! Den här "frågeteckens-looken" vill jag bli av med snarast!!
Gaah!

För övrigt då. Påsken har varit lång och seg. Middag med vänner i lördags och middag med familj igår. Däremellan har jag känt mig lite låg faktiskt.
Som jag har skrivit förut en (och två gånger), så tycker jag att det är lite tråkigt att nästan aldrig känna att allt i mitt liv är bra. Att det nästan alltid finns något som tynger mig på ett eller annat sätt. Jag skulle vilja vakna en dag och känna att mitt liv är ROLIGT (och inte bli bitter och sur över att det faktiskt är jag själv som styr över det, och tillåter det att bli "tråkigt").
Observera nu att jag bara talar för mig själv, och att jag inte på nåt sätt säger att det är så här för alla, men jag delar in mitt liv i 5 delar. Kärlek, familj, vänner, jobb och MIG. Just nu är det bra på 3 delar av 5, och dom 3 har varit stadiga och bra i ett bra tag nu, vilket är jätteskönt. De andra 2 är minst lika viktiga, och utan dom så är det liksom inge roligt. Jag vet inte vad jag ska göra, vad jag kan göra och vad jag vill göra. Det enda jag vet är att det inte känns så bra just nu.
Det känns nästan som en omöjlighet att ha det bra på alla plan i livet samtidigt, och 3 av 5 är ju ändå helt ok, det skulle ju kunna vara värre.

Snart får jag gå hem och gosa med mina två stora kärlekar i alla fall, Adis och Tindris, och det ska bli sååå nice! Det andra tar jag tag i en annan dag! :-)

Hoppas alla ni läsare har haft en bra påsk, kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0