Tisdagstårar.

Inte fullt så dramatiskt kanske. Men jag fick en liten tår i ögat idag när det kom in en kille på jobbet och sa att jag räddade hans liv exakt för ett år sedan idag.
Jag tror att jag har skrivit om honom förut, det var alltså för ett år sedan som jag ringde efter ambulans till en kille som var på mitt jobb och som inte alls såg ut att må bra (han var även helt okontaktbar och verkade nästan drogad). Det var alltså det jag gjorde, men det lilla - alltså att lyfta luren och ringa ett samtal - räddade hans liv. Hans läkare har förklarat för honom att han skulle ha varit död om han hade försökt att ta sig hem utan min hjälp, och att han kom till sjukhuset svävandes mellan liv och död.
Jag har fortfarande svårt att ta åt mig av detta, för JAG gjorde ju verkligen ingenting kan jag tycka, jag gjorde det JAG tyckte var självklart i situationen, men enligt han och hans mamma så räddade jag hans liv.
Hur som helst, idag kom han och ville bjuda oss på Helex på fika, 1-årsdagen till ära! :-) Gulligt va!?

Jag vet att jag är värdelös på att blogga just nu, men det är ju faktiskt inte så många som läser ändå, så det kanske inte gör något. Jag skriver och lägger in bilder när jag känner för det helt enkelt! :-)

Nu ska jag snart gå på lunch, wihoo!! Idag ska jag shoppa nya sneakers! Det blir ett par vita Converse - såå snyggt!! (jag köpte ett par Nike för ett par veckor sedan, och dom är såå fina att jag knappt vågar använda dom, haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0