Dag 2 - fortsättning.

Hemma nu.
Vi hade personalmöte idag, och jag fick skriva protokoll. Inte kul. Jag är så dålig på sånt, och fattar aldrig vad jag menade när jag sedan ska renskriva skiten.

Hur som helst, efter jobbet tog jag med Tindra på en promis till stan. Halvvägs mötte vi en alkis som började prata med oss, en alkis-tjej dessutom.

Hon - Hej, har du en tia?
Jag - Nej tyvärr jag har inga kontanter...
Hon - Ok, fan jag är så törstig, jag kom nyss ut från det där jääkla snut-huset...Har dom inget bättre för sig än att ta in mig i fyllecellen liksom?
Jag - Eh, hehe, ja du, säg det..?
Hon (efter att jag och Tindra har gått vidare) - Tydligen hade jag ringt snuten igår kväll för att jag skulle sätta dit en knarkare, men när polisen kom så hade han redan stuckit och så tog dom in mig... Va faan liksom?
Jag - Jasså (och går vidare).

Intressant samtal. Vilket bra liv man lever egentligen, man ska verkligen inte klaga.
Nu ska jag titta på lite tv, men först kolla om det finns några Polly kvar! :-)



Tindra stretchade lite härom kvällen.
Hon är bra mycket smidigare än mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0