Bokat!

Yes! Spadag är bokad till på onsdag!! Jag håller på att längta ihjäl mig, för i skrivande stund har jag fötter som känns som isblock!!
Det blir lätt så när man planerar dåligt och går det korta vägen till jobbet i sneakers, men sedan glömmer bort att man gå runt i "hög-snö" för att komma fram till bilen direkt efter jobbet och dessutom borsta av den all snö...
Jag och pappa åkte till Birsta en sväng och gjorde lite ärenden, och när vi skulle åka hem igen, så märkte vi att pappa hade tryckt ner "låsknappen" lite väl långt ner på passagerarsidan, så dörren gick inte att öppna. Varken utifrån eller in ifrån. Stackars pappa fattar inte vad han har lyckats göra, och får kliva in i bilen från förarsidan. För det går ju så klart inte att sitta i baksätet heller. Det har inte gått att fälla fram något av framsätet på 2 år tror jag.... Så, nu kan alltså bara 1 person åka i min bil. OM man inte är akrobatisk (som min pappa) och kryper in via förarsätet.
Min bil borde verkligen vara en bra kandidat för "Pimp my ride".
I övrigt går den som en klocka, som man alltid säger om bilar med 20+ år på nacken.
Börjar det bli dags att skrota gamla Skrutten tro?

Nu sitter jag och för ett samtal med mig själv om hur vida jag ska gå och träna eller inte. Jag kan fortfarande inte förstå hur det kan vara så SVÅRT att gå och träna när man är ledig? Det är som en mental blockering som gör att jag INTE kan gå tillbaka till jobbet på fritiden. Just nu har jag en ängel på ena axeln som säger "Gå och träna Jessica, det är bra för dig", och en djävul på den andra axeln som hånar ängeln och säger "Äh, en träning mer eller mindre, stanna hemma, ta en lååång vaaaaarm dusch och ät räkor på toast med aioli...you know you want to". Och så vidare.
Hm... jag bestämmer mig om en halvtimme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0