Vilken solstråle - NOT!

God morgon!
Igår somnade jag ovaggat. Efter att ha varit igång hela dagen, och dansat mig sjöblöt av svett på aerobicen och pressat magen och ryggen, så stupade jag vil halv elva ungefär.
Jag vaknade med ett ryck 23:55 och trodde att det var dags att kliva upp, haha! Snacka om skönt att få "somna om" i 5 timmar till!

Imorse gick jag till jobbet, på rätt så bra humör faktiskt, och tänkte "Det här blir nog en bra dag". Allt flöt på som vanligt i öppningsrutinen, och jag stod med mitt bästa leende då dörrarna öppnades och folket började komma in.
Det första som händer är att den första personen - en kvinna - säger (efter att jag har kvittrat "Gomorron") "Alltså, varför öppnar ni aldrig i tid? Ni öppnar ALLTID för sent! 9 gånger av 10 så kommer man in för sent, man har inte tid med det på morgonen, för att inte tala om lördagarna, då öppnar ni ALLTID sent". Hon står där och mal på, med en liten kö växande bakom henne. Jag försöker flera gånger flika in att våra dörrar styrs av ett tidlås, att våra klockor i entrén går ca 2-3 min för fort och att det på så sätt tyvärr ser ut som att vi öppnar sent när man kommer in i receptionen. Detta var alltså det jag VILLE ha sagt, men hon bara ångade på. Gav mig ingen chans att förklara.
Faktum är att denna dam, inte har varit här vid öppning "9 gånger av 10", så hon vet inte vad hon snacka om, haha!
Hennes plöstsliga morgonbesök kommer snart att ebba ut, för gör inte alla nyårslöften det?
Tönt.

Jaja, detta var mitt sätt att avreagera mig, nu kommer resten av dagen att bli bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0