2 veckor!

Idag är det måndag och det är 2 veckor kvar till SEMESTER!!! Eller, 9 arbetsdagar rättare sagt. Nedräkningen har börjat! :-)

Helgen har varit bra, i fredags åkte jag och Adam ut till Fläsian där vi mötte upp mamma och Tindra, och spenderade ca 2 timmar i solen, i lördags var jag ute nästan hela dagen också och fikade och åt lunch i solen och igår gjorde jag inte så mycket mer än att jobba 5 timmar på eftermiddagen/kvällen.
Det är så VARMT, eller KVAVT är väl mer ordet. Varmt OCH kvavt! Igår när jag kom hem från jobbet kl 20:30 så var det 18 grader ute och 28 grader inne i lägenheten... I sovrummet måste det ha varit minst 30 grader. Det är ju nästan omöjligt att sova då...

I fredags fick jag min fina Kitchen Aid! Jag har tyvärr inte invigt den ännu, det har inte lockat att baka i denna värme direkt, men i veckan blir det nog en sockerkaka till Adam eller nåt! :-)
En lite dålig grej var att jag fick "fel" färg på den. Jag hade velat fram och tillbaka om jag skulle ta en vit eller cremevit, och bestämde mig till slut för en cremevit. Så klart fick jag hem en vit.
Det gör givetvis ingenting, men jag var lite besviken i början, men den är så fin där den står nu! Det hade varit värre om jag hade fått en röd eller grön och behövt skicka tillbaka den, för det hade jag verkligen inte velat ha.

Igår hade min kompis Anza sin möhippa i Stockholm! För några veckor sedan blev jag kontaktad av en av hennes kompisar där nere som undrade om jag ville vara med. Jag blev jätteglad att hon frågade, men det kändes näst intill omöjligt för mig att åka ner på en söndag då jag jobbar och dessutom skulle jag ju ha öppning idag, och nu i dessa semestertider med sommarschema och allt, så finns det liksom ingen att byta med, så jag var tvungen att tacka nej. Men det hade varit jättekul att få vara med.
Det fick mig att tänka på hur det skulle vara om jag skulle gifta mig. Skulle jag få en möhippa då? Det känns som att jag har en del "stabila" vänner, men alla har liksom bara mig som gemensam nämnare, vi är inget gäng tjejer som alltid umgås. Jag saknar det. Jag saknar att ha ett gäng tjejer som gör ALLT tillsammans. Egentligen har jag bara haft det när jag var riktigt ung, då var vi 3-4 tjejer som alltid festade, reste och spelade basket tillsammans. Jag har ingen kontakt med någon av dom idag. Tragiskt. Sen har jag ju haft (och har fortfarande) flera vänner de senaste åren också, men folk flyttar, jag har bytt jobb, man hamnar i olika faser i livet och så vidare, och man kommer ifrån varandra. Ibland verkar det så svårt att få kompisrelationer att fungera. Jag tycker inte om att det är så. Jag vet inte varför det blir så, och ibland undrar jag om det bara är jag som känner så här?


Shit va djup jag blev nu så här på måndagsmorgonen! Klockan är ju inte ens åtta! :-)
It is what it is - helt enkelt.

Nu ska jag börja dagens hinkade av vatten! Så mycket som jag svettas i detta väder så gäller det att fylla på med vätska!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0