18 juni 2010

Halloj!
Nu har det varit ett långt uppehåll igen. Jag vet ju att det inte är så många som följer bloggen, och det gör mig ingenting, men jag tänkte att för er tappra, trogna läsare så kommer här ett litet (eller långt) inlägg!

Idag är det fredag, och jag är på jobbet. Det är första gången jag jobbar eftermiddag en fredag. Jag har några timmar kvar och det känns som en evighet. Egentligen skulle jag ha varit ledig idag, men en kollega behövde byta, så då jobbar jag idag och får vara ledig imorgon i stället, det känns som ett bra byte! Imorgon är ju det stora bröllopet, är det någon som är intresserad av det? Jag måste erkänna att jag tycker att det är romantiskt, men kanske aningen överdrivet med allt som händer runt omkring bröllopet, då menar jag försäljning av diverse kunglig choklad och så vidare. Fast vykorten på brudparet är riktigt vackra, säkert retucherade, men vad är INTE retucherat nu för tiden egentligen?

Fint, men lite "over-kill" kanske?

Den senaste tiden har varit helt ok, Adam var ju i Egypten förra veckan och kom hem i måndags. Jag som i vanliga fall brukar tycka att det kan vara ganska skönt att få vara ensam hemma trivdes inte alls. Jag saknade honom jättemycket, men jag tror nog att Tindra hade det värst. Hennes bästa vän var ju helt oförklarligt bara borta helt plötsligt, och hon var riktigt seg och deppig hela veckan. Adam och Tindra är ju annars tillsammans i stort sett varje dag när jag är på jobbet. Ni kan ju gissa hur glad hon var när hon fick följa med till Midlanda och hämta honom i måndags! Vilken återförening!! :-) Då var ordningen återställd. Under veckan Adam var borta så hade jag något inplanerat nästan varje dag (förutom jobb). Fika med Frida, lunch med Anza, lunch med Anna, middag hos Peter på jobbet med kollegorna, vinkväll med Anna och Frida. Det var länge sedan jag var så social, men jag gillade verkligen inte att vara ensam hemma märkte jag. Det var skönt i en dag kanske, sedan bara tomt och trist. Åh vad jag älskar mitt Hjärta!!

På jobbfronten är allt som vanligt. Semesterperioden har börjat för en del, jag har en månad kvar. Lite avis är jag nog på de som har semester nu, men bara på själva tanken på att vara ledig, inte på vädret. Jag hade ju "tidig" semester förra året, och vad jag minns så var det vara riktigt fint väder i en vecka då, och då var jag inte ens hemma (men njöt av solen på Mallorca i stället).
Och på tal om semester så ska ju jag och Adam åka till Grekland den 20/7 och jag har så klart extrem bikiniångest. Jag har gått upp 5 kg sedan förra året (vilket kanske inte är såååå mycket egentligen)... Suck och stön.
Men som jag sa till Adam igår: "jag har ju gått upp dessa kilon för att jag äter och mår bra och är lycklig. Alla myskvällar med chips och alla middagar med gräddsås måste ju sätta sina spår någonstans!". Och det är sant. De perioder då jag har vägt som minst så har jag i grund och botten faktiskt inte mått så himla bra. Detta är en ganska bra insikt, trots att det inte känns så kul att mina kläder i storlek 36 och S känns väldigt trånga just nu....
Oh well. Nog om detta.

Ikväll ska jag gå ut och äta middag med Anna. Det är så kul att ha henne hemma i Sundsvall!!! Nu är hon bara hemma i ca en vecka till, så nu ska jag passa på att umgås så mycket jag kan med henne innan hon åker "hem" till Brasilien igen! Ikväll ska vi njuta en underbar middag på Oscar -
love it!!!

Nu ska jag ta tag i lite grejer som ska göras här, och hoppas att resterande tid här på jobbet flyger iväg!

Over and out!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0