För mycket av det goda...

Den senaste tiden har jag fullkomligt vräkt i mig skräp. Mackor, chokladbollar, kakor, GODIS, chips, pommes frites osv, osv. Jag har inte brytt mig så mycket om det faktum att det inte är bra, utan ätit med gott samvete. Jag har njuuutit, precis som man ska göra när man äter!
Men - nu har jag kommit till en gräns. Det är inte så att jag tycker att jag har blivit tjock (trots ett eller annat "trivselkilo" extra), snarare är jag less på att gå omkring och känna mig som en gasig uppblåst balong dagarna i ända. Pasta, bröd och andra kohydrater gör mig så, så nu har jag bestämt att göra ett break och köra på den härliga lchf-dieten ett tag.
Jag gjorde det för ca 1 1/2 år sedan också, just av samma anledning, och jag kommer ihåg att jag älskade det! Magen slutade krångla nästan direkt, och så får jag äta massa goda saker ändå! Jag tar bara bort det "onda", alltså bröd, pasta/ris/potatis och sötsaker.
Mitt humör påverkas verkligen av hur jag känner mig i kroppen, och en uppsvälld och gasig mage är bland det värsta jag vet. För mig är det lika otrevligt som att ha huvudvärk.
Men som sagt, jag gör ett försök och hoppas på det bästa! Skulle jag gå ner 2 kg så skulle det bara vara en bonus, men det är som sagt inte det som är själva poängen.

Håll tummarna för mig och min mage! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0