Gamlingar och mobiler.

Idag är det fredag och jag är ledig. Detta bruka innebära att jag åker och hämtar upp pappa, och så åker vi till Birsta så att han får handla lite på Coop.
Så även idag, vid tvåtiden ska jag åka och hämta honom. Igårkväll ringde jag honom för att bestämma detta. Jag ringde först kvart i nio utan svar. Han är nog ute med hunden tänkte jag, så jag ringde mobilen, inget svar. Jag väntade en kvart och ringde hans hemtelefon igen. Säkert 9-10 gånger ringde jag utan svar. Jag började bli lite orolig, men tänkte samtidigt att han säkert bara sover och inte hör telefonen. Men jag kände att jag inte skulle kunna sova om jag inte åkte dit för att kolla att allt var ok. Ja, jag är nojig, men det är lill-pappsi liksom.
Så, strax innan kl tio åkte jag upp till Haga och klev in i hans port. Jag visste inte om jag skulle kliva in direkt (jag har nyckel), eller ringa på först, men valde att ringa på. Jag tänkte att om jag låser upp och kliver in själv så kanske pappa blir jätterädd, och jag ville ju liksom inte orsaka en hjärtattack eller dylikt, men tänkte samtidigt att eftersom han inte har hört telefonen så kanske han inte heller hör ringklockan. Jaja, hur som helst, jag ringde på och efter en liten stund (som kändes som en evighet) så hör jag hur han öppnar sovrumsdörren och hasar sig fram till dörren i hallen och öppnar. Han låg alltså "bara" och sov. Han såg ut som ett frågetecken - men en glad sådan - när han såg att det var jag som stod där. Jag sa att jag hade ringt "100 gånger" och att jag hade blivit orolig. Det visade sig att han hade gått och lagt sig vid halv nio och lämnat telefonen i vardagsrummet, och mobilen låg i en låda i köket.
Hello?
Har man mobilen i en låda i köket? Ja, tydligen om man är 70+ :-)

Jaja, pappa var ok (jääääkligt skönt, jag hade 100 olika tankar i huvudet) och han var jätteglad att se mig, trots att jag väckte honom :-) Vi bestämde alltså att vi skulle ses idag vid två.
Innan dess så ska jag hämta Tindra hos mamma och så ska jag väl hinna städa lite också.
Ikväll är det basket, wihoo! I helgen ska jag jobba, inte wihoo.

Nu sveper jag kaffet och klär på mig lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0