LCHF so far:

Hej hopp!
Efter en ganska seg och långtråkig helg är jag åter på jobbet. Jag sov kanske 2 timmar inatt, något som börjar bli till en väldigt otrevlig rutin just på söndagnätter... Jag fattar inte varför jag inte kan sova på söndagkvällar?! Jag vet att jag ligger och "oroar" mig för att jag ska upp så extremt tidigt, och är typ rädd för att jag ska försova mig - men det har ju ALDRIG hänt innan. Oh well, det är som det är.

Nu är jag inne på dag 6 i denna omgång av min lchf-diet. Jag äter alltså väldigt lite kolhydrater (jag tar bort pasta, ris, potatis och bröd helt och hållet), och ganska mycket fett. Syftet är inte att gå ner i vikt (som en del gärna vill tro), utan att må bra helt enkelt, och det gör jag när jag äter på detta vis. Många reagerar negativt och rynkar på näsan åt detta, men för mig funkar det riktigt bra. Min mage känns som ny redan efter så kort tid, och det är ju exakt det jag eftersträvar. Igår innan jag gick och la mig så sa jag till Adam "gud va skönt det känns att inte gå och lägga sig med en ballong i magen", och det är verkligen underbart!
De här dagarna har jag ätit följande:
*ägg i olika former (kokta, scrambled, omelett)
*lax
*räkor med aioli
*bacon
*avokado
*brieost
*kaffe med grädde
*köttfärsbiffar i gräddsås
*kyckling
*oliver
*turkisk yoghurt med lite honung och nötter
Osv, osv. Till varje måltid äter jag en sallad bestående av baby spenat, tomater, gurka, fetaost och olivolja. I lördags var det liiiite kämpigt när jag av ren kärlek bakade en sockerkaka till Adam (plus att han hade världens största godispåse), men då vispade jag lite grädde, blandade i hallon och blåber och krossade lite mörk choklad och blandade i, och det blev riktigt gott! Mörk choklad äter jag varje dag, jag köper Marabou Premium Mint och det är min nya favorit, och 1-2 bitar räcker eftersom den är ganska mäktig i smaken.
Ikväll blir en liten utmaning dock, jag och Adam brukar alltid äta ute (typ McDonalds eller pizza) efter hans match, så idag ska jag nog försöka styra det till en pizzeria så att jag kan äta en kebabsallad eller nåt! Mums som fan! :-)

Som sagt, det är match ikväll, semifinal nummer 3 och det står 1-1 i matcher mellan Sundsvall och Uppsala. Jag tror att det kommer att bli en jämn och tuff match ikväll, och att Sundsvall är revanchsugna efter förra veckans flopp på bortaplan. Hoppas Adam får spela lika mycket ikväll, förra matchen var han näst bästa poängplockare, vilket inte har hänt på år och dar känns det som. Tyvärr tror jag inte att det blir så, men man kan ju alltid få hoppas lite! :-)

Nu ska jag kolla mig runt lite här på jobbet och se om jag hittar något jobb. Det finns nog lite papper att sortera någonstans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0